
Cztery strategicznie umieszczone punkty obrotu oraz dwa elementy pośrednie współpracują, by stworzyć pływający punkt obrotu, zapewniając najbardziej aktywny, efektywny i niezależny system zawieszenia dostępny na rynku.
Zaprojektowany z w pełni kompozytowym framesetem, ten 29er ma 90 mm skoku z tyłu i 100 mm z przodu. Tylne zawieszenie Maestro zawiera nowe mocowanie amortyzatora w systemie trunnion mount, który zwiększa efektywność pedałowania i hamowania. Zaawansowany kuty kompozytowy górny wahacz jest lżejszy, sztywniejszy i mocniejszy od aluminiowego, a inne innowacje obejmują m.in. szerszy rozstaw piast Boost oraz zintegrowany system kół Giant WheelSystem, który daje moc i sztywność dla pewnego i precyzyjnego prowadzenia w terenie XC.
Frameset w technologii Advanced Composite jest super lekki, a agresywny 69-stopniowy kąt główki ramy i 73,5-stopniowy kąt rury podsiodłowej sprzyjają szybszej wspinaczce i przyspieszeniu.
Geometria ramy i zawieszenie są zoptymalizowane dla 29-calowych kół, aby zapewnić zwycięskie połączenie prędkości i stabilności w terenie XC.
Unowocześnione zawieszenie Maestro z mocowaniem amortyzatora trunnion-mount zapewnia płynne działanie na podjazdach, zakrętach i zjazdach w terenie XC.