Aby wyeliminować straty mocy powstające w wyniku tarcia powierchni między elementami wewnętrznymi piasty a łożyskiem, Giant wykorzystuje precyzyjnie obrobione elementy wewnętrzne w celu wyeliminowania nadmiernego obciążenia łożyska, zmniejszenia tarcia łożyska i zminimalizowania oporów toczenia.
Charakterystyka
Zoptymalizowany układ karbonu zawiera włókna węglowe o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie umieszczone w najważniejszych obszarach w celu zapewnienia sztywności, zgodności i lekkości kół.
Piasta o niskim tarciu z precyzyjnie obrobioną wewnętrzną powierzchnią eliminuje nadmierne obciążenie łożyska, zmniejsza tarcie łożyska oraz obniża opory toczenia i minimalizuje straty mocy.
Dynamic Balanced Lacing (dynamicznie zrównoważony zaplot) zapewnia, że szprychy mają optymalne napięcie podczas dynamicznego obciążenia, co zapewnia lepszą trwałość i wyższą efektywność pedałowania.
Powiększony kołnierz piasty DBL poprawia kąty szprych, zwiększając ogólną sztywność skrętną i sztywność boczną dla lepszego przekazywania mocy.
Zastrzeżona żywica Giant o wysokiej temperaturze zeszklenia zwiększa ogólną trwałość obręczy i skuteczność hamowania.
Uniwersalny profil obręczy o wysokości 65 mm ze zaktualizowaną wewnętrzną szerokością 22,4 mm zapewnia lepsze podparcie dla dzisiejszych opon szosowych i minimalizuje straty związane z oporami powietrza.
Specyfikacja
Najważniejsze informacje
Za wyjątkową wydajnością nowych kół Giant SLR 1 65 kryje się kilka innowacyjnych technologii, które zapewniają lekkość, przewagę aerodynamiczną i pewne prowadzenie.

PIASTA O NISKIM OPORZE TOCZENIA
KONSTRUKCJA HOOKLESS
LEKKOŚĆ W porównaniu ze starym typem obręczy nowa konstrukcja hookless Gianta ma większą wewnętrzną szerokość, dzięki czemu węższa, lżejsza opona ma taką samą objętość jak szersza, cięższa opona, co wpływa na mniejszą masę całkowitą. Felgi typu hookless pomagają również stworzyć bardziej okrągły kształt opony, który zapewnia doskonałą przyczepność i obsługę, a także dodatkowe wsparcie ścianki bocznej podczas pokonywania zakrętów
ZWIĘKSZONA TRWAŁOŚĆ Konstrukcja hookless obręczy Gianta jest realizowana poprzez innowacyjny proces produkcyjny, który zapewnia bardziej ciągłą strukturę kompozytu z włókna węglowego. Proces ten zwiększa trwałość i zwiększa odporność na uderzenia bez utraty ciężaru w porównaniu z obecną linią SLR.
PEWNE PROWADZENIE Felgi typu hookless pomagają stworzyć bardziej okrągły kształt opony, który zapewnia doskonałą przyczepność i obsługę, a także dodatkowe wsparcie ścianki bocznej podczas pokonywania zakrętów.
ZAAWANSOWANA AERODYNAMIKA Konstrukcja obręczy hookless firmy Giant zapewnia bardziej płynny przepływ powietrza pomiędzy oponą a ścianką boczną obręczy. Skutkuje to mniejszym oporami powietrza i lepszymi parametrami aerodynamicznymi w porównaniu do standardowych obręczy z haczykowatymi zakończeniami rantu.
SPECJALNA ŻYWICA
Zastrzeżona żywica Gianta o wysokiej temperaturze zeszklenia (Tg) pomaga wytwarzać felgi odporne na wyższe temperatury spowodowane silnym hamowaniem, zwiększając długoterminową trwałość i skuteczność hamowania.
DYNAMICZNIE ZRÓWNOWAŻONY ZAPLOT
Od momentu wprowadzenia w 2015 r. technologia Dynamic Balanced Lacing (DBL) jest kamieniem milowym kół systemowych Giant. DBL zapewnia, że szprychy są optymalnie naciągnięte przy dynamicznych obciążeniach, co skutkuje zwiększoną trwałością i wydajnością pedałowania. Powiększony kołnierz piasty DBL poprawia również kąty nachylenia szprych, co zwiększa ogólną sztywność skrętną i sztywność boczną koła dla lepszego przeniesienia mocy i bardziej stabilnych sprintów.
ZOPTYMALIZOWANY UKŁAD WARSTW KARBONU
Dzięki włóknom węglowym o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie, umieszczonym w najważniejszych obszarach, i obliczeniom metodą elementów skończonych (FEA), inżynierowie Gianta podjęli wyzwanie polegające na stworzeniu wytrzymałych i lekkich kół. Dzięki wiodącej w branży sztywności, świetnych właściwościach jezdnych i wytrzymałości przy możliwie najniższej wadze, nowe koła systemowe SLR są równie szybkie, jak mocne.
Technologie
Dynamic Balanced Lacing
TECHNOLOGIA HOOKLESS
Hookless rim design enhances overall durability, offers a wider inner rim width without adding extra weight and also helps create a more round tire shape providing superior grip and handling as well as added sidewall support when cornering. Additionally, without the rim hook to “push” the tire bead inward, hookless rim design offers a more seamless airflow between the tire and the sidewall of the rim, resulting in less drag and improved aero performance when compared to standard hook-type rims.